Általános kérdések

Mi a Media Markt - Beszámítás?
Használt műszaki cikkeidet, a katalógusban látható árakon, egyszerűen és gyorsan beszámítjuk új készüléked árába. Áruházainkban így elég csak a különbözetet fizetned és máris viheted az új készüléket.

Hogyan működik?
A honlapon található katalógusból válaszd ki az általad eladni kívánt készülék típusát, add meg annak jellemzőit, és azonnal látod az árat, amennyiért megvásároljuk. Ha ezen az áron el szeretnéd adni a készüléket, tedd a kosárba és készíts egy eladási ajánlatot. Hozd be készülékedet valamelyik áruházunkba, ahol átvizsgáljuk és ellenőrizzük az általad megadott adatok helyességét. Fizesd ki a különbözetet és már viheted is új készülékedet!

Milyen előnyökkel jár a Media Markt-ban eladni?
- Ingyenes: nincsenek díjak és nincsenek rejtett költségek.
- Kényelmes: nem kell hirdetést feladnod, nem kell személyesen egyeztetned és találkoznod a vevőjelöltekkel.
- Egyszerű: regisztráció nem szükséges, az eladás csak néhány kattintás.
- Átlátható és biztonságos: azonnal látod az eladási árat, nincs alku és a pénzt garantáltan megkapod.

Miért adjam el a használt készülékemet?
- Mert így csak a különbözetet kell kifizetned egy újért.
- Mert értéket képvisel, még ha Neked már nincs is szükséged rá.
- Mert úgy érzed jól jöhet még valamikor, de valójában nem fogod már használni.
- Mert mások szívesen megvásárolnák és örömmel használnák.
- Mert a használt készülék eladása környezetvédelmi előnyökkel jár.

Ki adhat el készüléket?
Minden olyan magánszemély, aki a 18. életévet betöltötte és rendelkezik magyar személyi igazolvánnyal és lakcímmel.

Mire kell figyelnem az értékesítés során?
- Csak beszámításra van lehetőség, azaz akkor tudod eladni készülékedet, ha legalább ilyen értékben újat is vásárolsz.
- A gyors kifizetés érdekében pontosan és a valóságnak megfelelően add meg a készülék adatait (gyártó, típus, állapot, hálózatfüggőség, stb.) és személyes adataidat (név, cím, személyi igazolvány száma, stb.).
- A készülék legyen a jogos tulajdonod, és harmadik személy ne támasszon rá semmiféle igényt (pl.: részletfizetés, hűségidő, stb.).
- Ha kérdésed van, fordulj ügyfélszolgálatunkhoz!

Mi történik a készülékemmel a Beszámítási Ponton?
A készüléket alaposan átvizsgáljuk, ellenőrizzük a működőképességét és az általad megadott jellemzőit, letöröljük az adatokat és beszámítjuk készüléked egy új árába.

Mi történik a készülékemen tárolt adatokkal?
Ha kéred, átköltöztetjük őket az új készülékre. Egyébként az adatokat nem mentjük el, nem készítünk róluk másolatot, így a készüléked átvétele után nem tudjuk azokat visszaszolgáltatni.

Mi történik a készülékemmel miután eladtam?
Új tulajdonost keresünk neki. A megvásárolt készüléket belföldön vagy külföldön értékesítjük. Számos ember örül egy használt készüléknek és ezzel a környezetünkért is teszünk valamit.

Mi történik a lopott készülékekkel?
Ha a készülék átvizsgálása során felmerül a gyanú, hogy a készülék lopott, azonnal tájékoztatjuk az illetékes Nyomozóhatóságot.

Céges készüléket vagy sok készüléket adnék el. Használhatom ezt a szolgáltatást?
Kereskedelmi mennyiségű használt műszaki cikket, telefonflottákat, beragadt készleteket a honlapon kívül, egyedi szerződés keretében vásárolunk. Ha ez a lehetőség érdekel, keresd ügyfélszolgálatunkat.

Nem értem a Szerződési feltételeket és itt sem találok választ a kérdésemre. Mit tegyek?
Keresd ügyfélszolgálatunkat, szívesen válaszolunk minden kérdésedre.


Az eladás menete

Kell regisztrálnom?
Készüléked eladásához nem szükséges regisztrálni, de az oldal kényelmesebb használata érdekében van rá lehetőség. Elsősorban visszatérő eladóknak ajánlott.

Hogyan találom meg készülékemet a katalógusban?
- Használd a minden oldalon megtalálható keresőmezőt! Kezdd el gépelni a készülék gyártóját, típusát és válassz a legördülő listából!
- Böngéssz a katalógusban, először válaszd ki a gyártót, majd a készülék típusát!

Honnan tudom, hogy milyen márkáról és modellről van szó?
Keress információkat a készülék menüjében, elő- és hátlapján, nézd meg a készülék vásárlásakor kapott számlát, a csomagolást vagy válaszd ki készülékedet a honlap katalógusában található fényképek alapján.

Mit tegyek, ha készülékemet nem találom a katalógusban?
Ellenőrizd, hogy megfelelően adtad-e meg a készülék gyártóját, típusát. Ha így sem találod készüléked, kérjük, jelezd felénk. Katalógusunkat folyamatosan bővítjük, ezért fontos számunkra a visszajelzésed.

Tudok olyan készüléket eladni, ami nem szerepel a katalógusban?
Nem. Csak a katalógusban található típusokat vásároljuk meg. Ha készüléked nem szerepel katalógusunkban, jelezd nekünk.

Mi történik, ha hibás adatokat adtam meg a készülékhez?
A készülék minőségellenőrzési folyamaton megy keresztül, melynek során feltárjuk az esetlegesen hibásan megadott adatokat is. Ilyen esetben a készülékre új árajánlatot teszünk.

Több készüléket is eladhatok egyszerre?
Egy eladási ajánlatban egy készüléket tudsz rögzíteni. Ha több készüléket adnál el, készíts mindhez külön eladási ajánlatot.

Mi történik, ha olyan készüléket is beviszek, amiről nem töltöttem ki adatlapot?
Az ilyen készülék átvételét nem tudjuk garantálni. Az is előfordulhat, hogy sokat kell várnod a beszámításra. A legjobb, ha arról is készítesz gyorsan egy eladási ajánlatot.

Hogyan kerül kiszámításra az ár?
Az ár meghatározásakor az aktuális piaci árakat és a készülék jellemzőit (hálózatfüggőség, tartozékok, állapot, stb.) együttesen vesszük figyelembe.

Mi történik, ha máshogy állapítjátok meg a készülék állapotát, mint én?
A készülék állapotának objektív megállapításához részletes magyarázatot találsz az adatlapon és a felvásárlási feltételekben. Kérjük, a gyors kifizetés érdekében ennek megfelelően add meg az adatokat. Ha a Te értékelésed mégis eltér a miénktől, a végleges eladási ár megállapításánál saját értékelésünket vesszük figyelembe. A kifizetés előtt persze egyeztetünk Veled.

Meggondoltam magam, mégsem akarom a készüléket eladni. Mit tegyek?
- Ha még nem hoztad be a készüléket, kérjük, írj egy üzenetet, melyben jelzed az eladástól való elállás szándékát.
- Ha az adásvételt követően gondoltad meg magad, készülékedet sajnos nem tudjuk visszaadni.


Szállítás

Hová vihetem a készüléket?
Bármelyik Beszámítási Pontra. Előzetes időpontegyeztetés nem szükséges. Arra viszont érdemes rákérdezned, hogy az adott Ponton aktuálisan van-e raktáron abból az új készülékből, amit vennél.

Mit kell magammal vinnem?
A készüléket és tartozékait, személyi okmányaidat és az Eladás azonosító kódot.

Ki kell nyomtatnom az eladási ajánlat visszaigazolását?
Nem. Elég, ha a Beszámítási Ponton bemutatod az Eladás azonosító kódot.

Meg kell lennie az eredeti csomagolásnak?
Nem, de jó, ha megvan, mert ebben a legegyszerűbb biztonságosan szállítani.

Miért kell két héten belül bevinnem a készüléket?
A felvásárlási áraink a piaci árakhoz alkalmazkodva folyamatosan változnak. Ha a készüléket az eladási ajánlat készítésétől számított 14 napon belül behozod és adatlapja helyesen lett kitöltve, vállaljuk az ajánlati ár kifizetését akkor is, ha a felvásárlási ár időközben csökkent.

Mi a teendő, ha kicsúszom a két hétből?
Készíts új eladási ajánlatot és használd az új Eladás azonosító kódot!

Csak személyesen vihetem be vagy el is küldhetem a készüléket?
Csak a Beszámítási Pontra általad, személyesen behozott készüléket tudjuk átvenni.


Kifizetés

Hogyan kapom meg a pénzt?
A vételárat a Beszámítási Ponton készpénzben kapod meg, amennyiben az eladottnál nagyobb értékű új készüléket is vásárolsz. Más kifizetési módra nincs lehetőség.

Akkor is megveszitek a készüléket, ha nem vásárolok azonnal újat?
A Beszámítási Pontokon nem. Ha készülékedet pénzzé szeretnéd tenni, a RENDO.hu oldalon van rá lehetőség.


Személyes adatok

Biztonságos a személyes adatok megadása?
Igen, a személyes adatok megadása titkosított internetkapcsolaton keresztül történik, a kapcsolat titkosításáról tanúsítvánnyal rendelkezünk.

A Media Markt-on és RENDO-n kívül más is megismerheti a személyes adataimat?
Nem, az adatokat nem adjuk ki harmadik fél részére, kivéve, ha ez az adásvételhez elengedhetetlen (pl. könyvelés).

Regisztrált felhasználó vagyok. Megváltoztathatom-e felhasználói adataimat?
Igen, az adatokat a felhasználói fiókban lehet módosítani, de a lezárt eladásokkal kapcsolatos adatok módosítására nincs lehetőség.

Vendégként van mód a megadott személyes adatok módosítására?
Nincs, a vendégként rögzített eladáshoz tartozó személyes adatokat nem lehet módosítani. Ha személyes adataidat tévesen adtad meg, kérd ügyfélszolgálatunktól az eladás törlését, majd ismételd meg az eladást a honlapon a megfelelő személyes adatok megadásával.

Hogyan tudok leiratkozni a hírlevélről?
Leiratkozási szándékodról kérjük, küldj nekünk e-mailt a hírlevélküldéshez megadott e-mail címről.